zondag 11 december 2011

Scheve bekkies in het IJ



Vanmorgen er nog even een uurtje op uit geweest. Naast een leuk snoekbaarsje ving ik ook nog twee andere visjes; platvis! Dat had ik toch zeker niet verwacht!!

En dat aan een mooie maat FinS (*1), zo'n 20 cm boven de grond gevist. Ik was aan het dropshotten.
En geen voorzichtige aanbeten hoor... boem... en hangen!

Leuk hoor! Ik voelde me even net een zeevisser. Beide visjes waren zo 30-35 cm.

Ik heb even wat rondgevraagd en hoorde dat het hoogstwaarschijnlijk botten zijn geweest. Best grappig om die te vangen aan een Mosquito 0.

(*1 - met dank aan KlaasJan Zuidema; zie je ook 's dat je cadeautje goed wordt gebruikt! ;)


Toevallig stond er vandaag, 10 december,  net een leuk artikel in het Parool over het brakke water in de Amsterdamse grachten; zelfs ribkwalletjes komen er voor! En ook bot dus, weet ik nu...





2 opmerkingen:

  1. Hi Ben,

    Altijd leuk om tijdens het vissen verrast te worden. En die platte geven ook nog eens leuke weerstand.

    Grtx,

    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat zijn nog eens berichten Ben. Goed te horen dat de shadjes met succes worden gebruikt. En bij mij in de buurt vang ik ook geregeld een bot op een shad. Met de shad in de bek dus. Van toeval kun je eigenlijk al niet meer spreken.
    Toen in mijn jeugd nog geregeld op zee werd gevist had ik ook betere resultaten door een lepeltje op de onderlijn te monteren met daaronder de zeepier. Ook tijdens het gebruik van de Iwan Garay platvislepel werd er in verhouding meer vis gevangen dan tijdens het op één plek laten liggen van de paternoster.
    Kennelijk is de bot een nieuwsgierige vis.

    BeantwoordenVerwijderen