zondag 20 mei 2012

handig...


Af en toe komt toch eens die vis langs die je wilt meten. Vaak zijn het van die metalen rolmaten die ik bij visvrienden aantref.
Nadeel: ze zijn vrij zwaar (en je zeult vaak al zoveel mee) of... ze roesten je vistas uit!

Ik vond dít exemplaar:  meet tot 150 cm (meer dan genoeg), kost een drol (< € 2,-), blijft staan op de lengte die je uittrekt, roest nauwelijks want grotendeels kunstof en.... slechts 18 gram!  Handig voor in je vistas lijkt mij.

Ook verkrijgbaar in het populaire "karpeâhgroen", schijnt het. Maar zo'n fel kleurtje vind je toch makkelijker terug in het gras. Geel doet het nog beter!

Te verkrijgen in de betere stoffen- en fourniturenwinkels. (of plunder de naaidoos van vrouw of vriendin ;)

O ja... voor Fer:  meten is weten, hè?!  ;)

3 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    ook ik dacht dat paaien nu niet kon. Nou,ik kan je inmiddels vertellen dat ze wel degelijk hebben gepaaid. Zie mijn filmpje op mijn blog. Is ongeveer 2 weken geleden..

    Andries Hoekstra had hier een zeer interessante,aannemelijke verklaring voor; lichtintensiteit...

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ben,

    Ik loop inderdaad met een metalen rolbandmaat rond. Super tip, ga ik zeker aanschaffen en gezien de prijs gelijk een paar voor mijn vismaten.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je nu de gehele rolbandmaat uitgetrokken om je handen te meten?!

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen