zaterdag 9 april 2011

Een aap met 7 ......



Vrijdag alweer een mooie fiets en visdag en het vitamine-V tekort van de laatste maanden wordt in ijltempo weer op peil gebracht.

De fietstocht van 3 uur had ik er graag voor over; welke rechtgeaarde visser zou dat niet hebben? Ik ving in anderhalf uur tijd zeven vette ruisers! Prachtige gouden en brede vissen.
Ik had een ochtend om nooit te vergeten: 30, 31, 30, 32, 34, 35(*) en tot slotte een "kleintje" van slechts 25 cm.

(*-groter ving ik ze niet meer de laatste jaren. ik voel me dus als de spreekwoordelijke aap met 7 ...... !)



Na half één was de koek blijkbaar op. Ineens was 't over.

Alsof ik het had voorvoeld; ik haalde iets kouds uit mijn tas wat ik bijna nooit meeneem. Ik heb het op passende wijze gevierd.

                                                                 proost!

De enige domper was dat Ard en René allebei verhinderd waren deze ochtend. Ik had graag mijn vangst én de bijbehorende vreugde met jullie gedeeld!
Volgende keer dan maar. Wie weet wat er nog in het verschiet ligt? 


2 opmerkingen:

  1. Ben, klaar denk?! Op je hoogtepunt moet je stoppen zeggen ze. Natuurlijk weet ik ook dat het alleen maar meer is gaan kriebelen. Wederom in het Twiske?

    Grtx,

    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Ik denk dat het hoogtepunt er nog niet is. Hoop het althans niet. Ik jaag nog op die 40+ er die ik vorig jaar heb zien zwemmen.
    Ja hoor, het Twiske huisvest mooie ruisvoorns!
    Je moet ze wel altijd even zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen