zondag 10 oktober 2010

Vissen op Goeree...


Vanaf vrijdag tot vandaag ben ik op Goeree-Overflakkee geweest. De bedoeling was om te vissen en te luieren. Meer geluierd dan gevist. Maar ook verkend. Vissen zonder hengel maar met de fiets.
Ondertussen heb ik mijn ogen en oren al goed de kost gegeven. Helaas moest ik i.v.m. een afspraak vandaag terug naar Amsterdam; ik wilde allerminst weg.
Na morgen keer ik dan ook zo spoedig mogelijk op het Zuid-Hollandse schiereiland terug!

Een uitgebreider verslag volgt hier binnenkort. Wat foto's gaan alvast hierbij.

De eerste vismddag was wat verwarrend. Ik had een lokale weekvergunning gekocht, werd door een hengelsportzaak naar de haven van Oude Tonge verwezen... Mag je echter in de haven van Oude Tonge vissen? U raadt het al...



Uiteraard gaf ik het niet zomaar op. Kwam achter Oude Tonge achter een sluisje terecht en heb daar intensief alle veelbelovende plekjes afgevist. Helaas leek 't land der vissen even desolaat als mijn uitzicht boven water:
 


Vangst:  nihil dus. Ik hoop binnenkort op een visrijker verslag zodat ook mijn naam aldus in steen vereeuwigd mag worden:




                    Voorlopig zijn we echter nog ver verwijderd
                             van dergelijke wapenfeiten.

                       Voor nu wel te rusten. Ik ga dromen.
                                Van veel en grote vissen


                                               ***

6 opmerkingen:

  1. Ha Ben,
    Ja een bijbelvast volkje, de Zeeuwen. Dat zeker. Als 'kraai' en geboren Duivelander zie ik dat graag dat vrienden je ongemerkt citeren uit het eerste deutero-canonieke boek van het nieuwe testament: Tobit. Hoop dat jouw visvangst even voorspoedig mag wezen als die van de jonge Thobias. Ik kijk uit naar je thuiskomst en je verslag. Met groet, Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank Karel, voor deze heilwens! Petri Heil voor jou.
    Wie weet raak je ooit besmet met het visvirus en kunnen wij in de meren van Finland nog mooie avonturen beleven...
    Als deze blog daar een bijdrage aan zou leveren prijs ik mij gelukkig.

    By the way: terugkomst? Ik vertrek vanavond / morgenvroeg wederom voor een fietstocht van heroïsche omvang. (althans...wél voor mij en m'n oude fietsje uit 1961) Terug naar Goeree.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meer weten over de haven van Oude Tonge? Kijk dan op www.wsvoudetonge.nl
    vorige week kon de vis zo uit dehaven worden gehaald!
    het webbeheer van wsv Oude Tonge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vraag mezelf af welke hengelsportzaak u doorverwijst naar Oude Tonge. Zelf kom ik uit Oude Tonge, ik vis er zelden in de haven, omdat het een van de slechtste havens is om te vissen op Flakkee. Ik snap niet waarom u niet naar Middelharnis, Dirksland of een andere haven bent gestuurd... Er zijn wel andere goede stekken in Oude Tonge;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hello,
    Please Help
    Ook voor zone-UDE TONGE
    Ik heb een "VisPas Groot Rotterdam".
    Kunt u mij vertellen of het goed is om te vissen:
    de Spuikom
    De Groote Kreek en de bypass
    De belangrijkste jachthaven
    de Benedensas
    langs Oudelandsedijk
    En de nieuwe woonwijk langs Suisendijk
    Of moet een andere lisence?
    vriendelijk
    patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo
    vervolgens:
    Niet beleefd om te antwoorden

    BeantwoordenVerwijderen