maandag 4 oktober 2010

Zilveren rovers...



Vandaag had ik het geluk te mogen vissen met een paar vrienden in de Biesbos. Na lang wikken en wegen besloot ik de ultralichte swingtiphengel mee te nemen. Al wat ik had verwacht - niet dit!
Ik ving, naast wat voorns en baars ook dit prachtige visje; de roofblei. Geen grote exemplaren, maar wel schitterende felle roofvisjes. Voor mij een nieuwe vissoort.

Je moet klein beginnen, zegt men altijd. Bij deze dan.  Ik ving er 10 en die gaan nu hun mama halen.
Mij hoor je niet klagen!

2 opmerkingen:

  1. De roofblei staat ook hoog op mijn verlanglijst Ben maar dan inderdaad een beetje groter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo te lezen heb je weer een leuke tijd gehad Ben,goed zo
    ik heb toch weer mijn baarzen aan de boten kunnen vangen

    BeantwoordenVerwijderen