zondag 7 november 2010

Een week vissen...

Een week vissen, dat is toch wel heel luxe!

Ik moet toegeven dat ik niet élke dag gevist heb deze week maar vrijwel elke dag ben ik er toch wel een beetje mee bezig geweest. Voorbereiden en zoeken naar nieuwe plekken om 's te proberen horen daar ook bij. De voorpret is zeker niet te versmaden.

Na de foggy day van maandag heb ik op woensdag mijn verjaarsbaars gevangen. Er moest gezocht en gepeuterd worden maar na een uurtje of twee spartelde toch een fraai gestreept exemplaar in mijn netje.
Een mooie baars was 't, maar niet in verhouding tot de vis op de foto die mij werd gestuurd door Jennifer.


                              leuke grap maar mag het een onsje of wat minder?

Vrijdag werd de vis- en botenbeurs in Utrecht aangedaan, samen met René. Ik heb me érg ingehouden en kocht slechts een mini-baarsplugje. Het zag er zó leuk uit dat ik het niet kon laten liggen. Een prachtig baarspatroon om die gestreepte kannibalen te verleiden.

Bas en vismaat Rik kwam ik nog tegen bij de stand van Bart Bakker. Ook leuk om die laatste nou ook eens "in het wild" tegen te komen. Ik ga zeker nog eens naar z'n winkel om al dat moois uitgebreider te bewonderen.

Ná de beurs zijn we in de snel invallende schemering nog even René's nieuwe molentje gaan testen.
Gelukkig wilde een snoek wel even het slipgedeelte voor 'm op de proef stellen; de bofferd!

                                                              bofferd!

Zaterdag om 07.30 staat Bas al weer voor de deur. We gaan, samen met Ap, een dagje de Brielse baarzen belagen. Het mini-plugje van de beurs wordt hier ook ingezet maar kan z'n vangerige uiterlijk (nog?) niet waarmaken door de stekelrovers te verleiden. Zelfs versierd met een wormpje lukte het niet!
Ach...de baarzen waren ook niet écht los; hij krijgt binnenkort een nieuwe kans; misschien mag 'ie woensdag wel opnieuw voor z'n "B*-diploma"

(*-waarbij "B" uiteraard staat voor Baars. De "A" had 'ie al; die was van Aanschaf. Of dat een verstandige was zal nog blijken)

                                (nog) verborgen vangstcapaciteit?

Een paar Brielse baarzen zijn wel gevangen door mij maar ik heb vrij veel naast de man met het Rode petje gevist en daar viel toch niet aan te tippen hoor; de onbetwiste topvanger van de dag! Nou zegt dat mij niet altijd het meeste. Veel leuker vind ik dat bij Bas er altijd het plezier van het vissen afspat. Zelfs als er minder gevangen wordt.

                                            baarsplezier...


Het werd een héle fijne dag waar de weerjuffrouwen en dito meneren eens fijn ongelijk kregen. Géén druppel nat en met een rozige kop van het zonnetje, de buik vol van de andijviestamppot keerden wij zéér voldaan huiswaarts.

Vandaag heb ik maar eens niet gevist. Zo'n dag er tussendoor is ook wel fijn. Je ziet ook nog eens wat anders.
Bruin en kleurloos lag de Larense heide er aan het eind van de middag bij. Maar naarmate de zon zakte werd een heel spectalulair kleurenpatroon tevoorschijn getoverd. Een paar weken geleden ook al en nu wéér, wat een bof. Ik bleef plaatjes schieten! Maar een paar minuten had ik, vlak voor zonsondergang.
Ik sluit de week af met één van mijn mooiste foto's van vanmiddag. Eigenlijk moet je 'm éven aanklikken om
in volle glorie te bewonderen. Prachtig toch?

1 opmerking:

  1. En of ie mooi is Ben. Je zou er zelfs de Serengeti in kunnen zien.

    Ap

    BeantwoordenVerwijderen