zaterdag 13 november 2010

I feel.....privileged!


De afspraak stond. Uitgeslapen. Een goed ontbijt. Geen koffie omgegooid. Geen file's. Geen regen. Zacht weer...

Wat kón er nog misgaan vanmorgen?
 Ik zal het u vertellen..

Voor twaalven arriveren René en ik al bij 't Twiske om te kijken of de baarzen dit keer wél thuis zijn.

Al bij de auto krijgt mijn vismaat een telefoontje van z'n vrouw; de kleine is niet lekker en krijgt kiezen.

We besluiten terstond om er dan maar een korte vissessie van te maken. There's more to life than fishing nietwaar? Beter een mooi uurtje doen dan helemáál niet vissen.

Helaas zat dat uurtje er ook niet in.  Ik tuig op, stel de slip af en KRR-AKKK!  De Mitchell Privilege 152 spinhengel breekt keurig in twee stukken. Precies boven de pensluiting en preciés ook waar René's eerste Privilege ook sneuvelde. Al eerder heb ik niet zulke beste verhalen gehoord over dit hengeltje maar de maat is nu wel vol. René bedankt feestelijk voor het aanbod van een nieuwe en ik kán me er iets bij voorstellen.

We lachen er maar om en vissen een andere keer wel verder. Ons humeur kan niet stuk vandaag.
René, sterkte met Martijn en de tandjes!

                     Dát zou je willen! Maar de hengel kan het ook zonder mijn hulp.

4 opmerkingen:

  1. Je krijgt de titel van je verhaal wel cadeau Ben :) We hadden het er laatst nog over, een reservehengeltje. Je visdag verkloot door breuk, erger kan niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je weet tenminste wel wat je vragen moet aan de goedheiligman.

    Wat hangt daar aan de rechterkant op borsthoogte aan je jas.

    Ik kan me nog wel ergere dingen voorstellen Ap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bedoelt dat grijze dingetje? Dat is de monomaster (voor restjes nylon of ander draad die niet in de natuur thuishoren)
    Of bedoelde je wat anders misschien?

    Sinterklaas?! Ik ga woensdag al weer vissen. Wel jammer dat ik m'n korte baarsstokje net aan het restaureren ben na 30 jaar trouwe dienst.

    Maar ik verzin wel wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je schoonmoeder op bezoek, ja inderdaad, het kan erger klaasjan :)

    Hengeltjes genoeg Ben, restaureer maar op je gemak.

    BeantwoordenVerwijderen